info@drnabi.com 02188873135
December 18, 2021 - توسط مدیر

مدارک و عکسهای مورد نیاز تشخیص و درمان

هدف ما این است که شما در اولین جلسه اطلاعات خوبی بدست بیاورید. در اولین جلسه، معاینه می‌شوید و حالات درمانی احتمالی با شما مطرح خواهد شد. در این جلسه  نیازهای ارتودنسی شما یا فرزندتان را مشخص می‌کند.


سوال‌های زیادی وجود دارد که بیماران ارتودنسی یا والدین آن‌ها دارند و می‌خواهند که جواب بگیرند.

• آیا مشکل ارتودنسی وجود دارد؟

• آیا الان نیاز به درمان است یا می‌توانیم تا انتهای زمان رشد و رویش تمام دندان‌ها درمان را به تاخیر بیاندازیم؟

• برای درمان ارتودنسی چه مراحل درمانی وجود دارد؟

• درمان دندان‌ها چقدر طول خواهد کشید؟

• هزینه درمان چه مقدار است؟

• چگونه می‌توانیم آن را پرداخت نمائیم؟

و سوالات دیگری که مطمئناً در اولین جلسه به تمام آن‌ها پاسخ شفاف و منطقی خواهیم داد.


در ضمن، اگر در 6 ماه گذشته، رادیوگرافی (OPG و lateral cephalometry)  و فتوگرافی دارید حتماً این مدارک را به همراه خود بیاورید.


مدارک تشخیصی و طرح درمان

اگر نیاز به درمان مشخص شد، برای شما زمانی را تعیین می‌کنیم تا اسکن های مطالعه اولیه، عکس‌های دیجیتالی و رادیوگرافی ارتودنسی تهیه شود. پس از جمع‌آوری این مدارک، در جلسه‌ای آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم و طرح درمان مناسب را خواهیم گفت. در صورت توافق، کار ارتودنسی شروع می‌شود.


ویزیت‌های دوره‌ای

مهمترین قسمت درمان ارتودنسی مراجعه دوره‌ای شما می‌باشد. معمولاً باید بین 10-6 هفته مراجعه نمائید تا تنظیمات مناسب انجام گیرد. در طول این مدت باید دستورات ارائه شده را انجام دهید و بهداشت دهانی و تغذیه خوبی داشته باشید. اگر براکتی کنده بشود باید سریعاً تماس بگیرید. در انتهای درمان نگهدارنده‌هائی به شما داده می‌شود. این نگهدارنده‌ها جهت حفظ مرتبی دندان‌های شما در موقعیت جدید است تا استخوان، لثه و عضلات به موقعیت جدید دندان‌ها عادت نمایند. دوره نگهداری قسمت مهمی از درمان شما می‌باشد و نباید به آن بی‌توجهی شود.


مدت درمان

درمان ارتودنسی بر اساس سن بیمار، شدت ناهنجاری، همکاری بیمار و میزان حرکت دندان متغییر است و بین 30-6 ماه طول می‌کشد. در بعضی موارد خاص، این مدت شاید از 30 ماه هم بیشتر طول بکشد. البته طول درمان در اکثر بیماران کمتر از 2 سال است.

اگر باردار هستم می توانم ارتودنسی کنم؟ اینجا کلیک کنید


0 آیتم ها
تومان 0