info@drnabi.com 02188873135
June 21, 2022 - توسط مدیر

نحوه استفاده از ارتودنسی شفاف

پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی رو به اصطلاح الاینر می نامند.

برای مشاهده سوالات متداول ارتودنسی شفاف اینجا کلیک کنید

چند مورد کلیدی برای استفاده از الاینر ها

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از دست زدن به الاینر ها دست های خود را با اب و صابون بشویید. الاینر ها را یکی یک جا بزنید و هر دو فک را با هم جا نزنید.

جازدن الاینر ها

-مطمین باشید که الاینر درست را انتخاب کردید بالا برای بالا و پایین برای پایین، فرقی نمیکند اول بالا یا پایین را قرار بدهید.

-خیلی آرام اول روی دندان جلویی بگذارید و فشار بدهید و بعد به آرامی روی دندان های پشتی فشار بیاورید تا کامل روی تمام دندان ها قرار بگیرد. حتما چک کنید که بین دندان و الاینر هیچ فاصله ای نیست و کاملا روی دندانها جا افتاده است.

نکته:  هنگامی که یک الاینرجدید را استفاده میکنید ممکن است کاملاً بر روی دندان ها جا نیفتد.




کافی است chewies را بین دندانها قرار داده و گاز بگیرید (به مدت 5 ثانیه دندان ها را فشار دهید و رها کنید) و این تمرین را بر روی دندان های جلویی و عقبی در دو سمت دهان به مدت 5 دقیقه و چندین باردر طول روز تکرار کنید. توجه کنید اگر الاینری کامل بر روی دندانها جا نیفتاد به کمک این تمرین کاملاً روی دندانها می نشیند، درغیر اینصورت نمیتواند برای حرکت دندان ها موثر باشد و درمان مطابق برنامه پیش نمی رود.

chewies یک قطعه جویدنی نرم به اندازه دو بند انگشت است. با جویدن آن باعث از بین رفتن فاصله ی بین دندان ها و الاینر می شوید.


-با گاز گرفتن الاینر ها را جا نزنید، چون باعث آسیب دیدن آنها میشوید و مجبور به پرداخت هزینه اضافی جهت ساخت مجدد خواهید بود.

نکته: اگر احساس درد شدید یا ناراحتی خاصی داشتید سریعا دندانپزشک خود مراجعه نمایید.


خارج کردن الاینر شفاف

- از دندان های پشتی یک سمت شروع کنید و آرام آرام به سمت دیگر بروید تا کامل از روی دندان ها بلند شود.

- بی مورد الاینر ها را خارج نکنید و اگر فقط چیزی خواستید بخورید آنها را خارج کنید.

- هرگز با استفاده از وسایل نوک تیز الاینرها را خارج نکنید.

- بعد از خارج کردن، بلافاصله آنها را با آب بشویید و آنها را تکان دهید تا آب اضافه کاملا از آنها جدا شود و در ظرف مخصوصی که در اختیار شما قرار داده شده است نگهداری کنید .

نکته: وقتی تعدادی برجستگی های همرنگ روی دندان شما قرار داده شده است، باید دقت بیشتری برای خارج کردن الاینر ها بکنید. برای خارج کردن الاینرها هرگز به آنها تاب ندهید و اگر خیلی سخت خارج میشوند به دندانپزشک خود اطلاع دهید.


مراقبت روزانه از الاینر ها

- قبل از جا زدن الاینر آنها را تمیز کنید. با استفاده از یک مسواک نرم و مایع آنها بشویید و زیر شیر آب سرد یا نزدیک به ولرم آب بکشید. از شستن آنها با آب داغ بپرهیزید.



-از مواد تمیز کننده مخصوص دهان و دندان استفاده نکنید و هرگز درون هانشویه نگذارید چون باعث آسیب به الاینر شما میشود.


ساعات استفاده از الاینرها

الاینرها روزی 20-22 ساعت در شبانه روز باید استفاده شوند. در صورت استفاده کمتر نتیجه مطلوب حاصل نمیشود. الاینرها را فقط در زمان خوردن، آشامیدن و مسواک از دهان خارج کنید و بعد ار اتمام سریعا روی دندانها خود قرار دهید. 




0 آیتم ها
تومان 0