info@drnabi.com 02188873135
April 26, 2022 - توسط مدیر

اگر باردار هستم می توانم ارتودنسی کنم؟

به عنوان یک مادر باردار، می‌خواهید بهترین فرصت را برای زندگی سالم به فرزندتان بدهید. شما می خواهید محیطی را فراهم کنید که او بتواند به راحتی رشد کند. با این حال، ممکن است در دوران بارداری ارتودنسی نیز نیاز داشته باشید. حال این سوال پیش می آید ، آیا می‌توانید در حین بارداری ارتودنسی انجام دهید یا خیر؟ وبلاگ زیر به جواب این سوال میپردازد. 

نگرانی اصلی بسیاری از زنان باردار در مورد ارتودنسی در دوران بارداری این است که آیا براکتها برای کودک در حال رشد بی خطر هستند یا خیر. بسیاری از آنها نگران مواد براکت هستند. خبر خوب این است که استفاده از براکت در دوران بارداری کاملاً بی خطر است. برخی از مادران ممکن است نگران عکس های پزشکی باشند که از صورت و دهان آنها در دوران بارداری گرفته می شود. اما رادیولوژ‌ی ها دارای جلیقه سربی محافظی هستند که منگرانی اصلی بسیاری از زنان باردار در مورد ارتودنسی در دوران بارداری این است که آیا براکتها برای کودک در حال رشد بی خطر هستند یا خیر. بسیاری از آنها نگران مواد براکت هستند. خبر خوب این است که استفاده از براکت در دوران بارداری کاملاً بی خطر است. برخی از مادران ممکن است نگران عکس های پزشکی باشند که از صورت و دهان آنها در دوران بارداری گرفته می شود. اما رادیولوژ‌ی ها دارای جلیقه سربی محافظی هستند که می‌توانند روی شکم زن باردار قرار بگیرند تا او و نوزادش در معرض اشعه قرار نگیرند.

اگر در حین انجام درمان های ارتودنسی نگران مصرف داروها هستید، بدانید که برای ارتودنسی هرگز نیازی به جراحی، بیهوشی و بی حسی نخواهید داشت.

پوسیدگی سریعتر دندان یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است در دوران بارداری ایجاد شود. در این دوران با توجه به شرایط بدن، پتانسیل بیشتری برای پوسیدگی دندان وجود دارد. زیرا کودک در حال رشد، ویتامین ها و مواد معدنی را از شما دریافت می کند. اگر به درمان ارتودنسی در این دوران بپردازید این مشکل تشدید می شود. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی اضافی مانند ویتامین D و کلسیم را در دوران بارداری و زمانی که براکت روی دندان‌هایتان دارید، تامین می‌کنید و بهداشت درمان را به طور صحیح و دقیق رعایت می کنید. مکمل‌ مصرف کنید، تغییراتی در رژیم غذایی خود اعمال کنید که می‌توانند همین اثر را به شما بدهند. بالا نگه داشتن مواد مغذی می تواند از شما در برابر علائمی مانند خونریزی لثه و پوسیدگی دندان محافظت کند. اگرچه  در دوران بارداری کبود کلسیم میتواند مشکلاتی را بوجود آورد ولی در این دوران دندانها سریع تر درون استخوان فک حرکت می کنند.

اگر در مورد پوسیدگی دندانها در این دوران نگرانی دارید، پزشک معالج می تواند در مورد انواع دیگر ارتودنسی شما را راهنمایی کند. یکی از جایگزین هایی که ممکن است برای شما جالب باشد، ارتودنسی شفاف است. در این روش به جای براکت و سیم از الاینرهای شفاف برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کنید. الاینرهای شفاف به دلیل افزایش قابلیت های بهداشت دهان و دندان از بسیاری از پوسیدگی ها جلوگیری میکنند. از آنجایی که آنها متحرک هستند به راحتی میتوانید هنگام میل غذا آنها را از دهان خارج کرده، مسواک بزنید و مجدد استفاده کنید. الاینرهای شفاف انتخاب ایده آلی برای افرادی است که در دوران بارداری هستند. 




اگر می‌خواهید در دوران بارداری در مورد مرتب کردن دندان‌هایتان محتاط باشید، میتوانید درمورد ارتودنسی شفاف از پزشک خود سوال کنید. 

برای آشنایی با انواع ارتودنسی اینجا کلیک کنید


0 آیتم ها
تومان 0