info@drnabi.com 02188873135
August 02, 2024 - توسط مدیر

مینی اسکرو در درمان ارتودنسی

مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

مینی اسکرو یک نوع فناوری نسبتا جدید در ارتودنسی است که برای کمک به جابجایی و تنظیم دندان‌ها استفاده می‌شود. مینی اسکروها به شکل پیچ های کوچک و فشرده از جنس تیتانیومی هستند که به استخوان فک یا فکین متصل می‌شوند، تا به عنوان یک تکیه گاه برای کمک به حرکت دندان هایی که در موقعیت نامناسب قرار دارند عمل کند. میزان موفقیت آن بیش از 80 درصد است. مینی اسکرو معمولاً طوری قرار می گیرد که بین ریشه دو دندان قرار گیرد. اکثرا در طول درمان ثابت می مانند. اتصال مینی اسکرو به استخوان فک تحت نظر یک دندانپزشک ارتودنسی صورت می‌گیرد.


چه زمانی در درمان ارتودنسی از مینی اسکرو استفاده میکنیم؟

معمولا مینی اسکرو برای حرکات دندانی پیچیده تر که نیاز به یک تکیه گاه اضافه و پایدار برای اعمال نیرو هست استفاده می شود. یکی از مزیت های مینی اسکرو حرکت سریع تر دندانها است و در نتیجه زمان درمان را کوتاهتر می کند. همچنین می‌توان از آن برای بستن فضاهای بین دندان‌ها در جهت مد نظر استفاده کرد.


نحوه قرار گیری مینی اسکرو به چه صورت است؟

آماده‌سازی: ابتدا، منطقه مورد نظر برای نصب مینی اسکرو در دهان باید آماده شود. این شامل تمیز کردن ناحیه مورد نظر با دهانشویه ضد باکتری و تزریق مقدار کمی بی حسی است.

قرار دادن مینی اسکرو: مینی اسکرو به دقت و با استفاده از ابزارهای خاصی که دندانپزشک استفاده می کند، در محل مورد نظر در استخوان فک قرار می‌گیرد. پس از قرار گیری، مینی اسکرو به استخوان می‌چسبد.

اتصال مینی اسکرو: زمانی که از مینی اسکرو استفاده می‌شود، دندان‌ها به وسیله ابزارهای کمکی مانند فنر یا چین الاستیک به مینی اسکرو متصل می‌شود تا به کمک آنها دندان‌ها در مسیر درست و با کارایی بیشترحرکت کنند.


آیا قرار دادن مینی اسکرو درد دارد؟

قرار دادن مینی اسکرو هیچ گونه درد یا خونریزی ندارد. در بیشتر موارد میتوان بریس ارتودنسی را فوراً یا در ویزیت  بعدی به مینی اسکرو وصل کرد تا حرکت دندان شروع شود.


نحوه نگهداری از مینی اسکرو به چه صورت است؟

اطراف مینی اسکرو را روزانه با استفاده از خمیر دندان فلوراید و مسواک سر کوچک دوبار  به آرامی برس بزنید و از مسواک برقی در اطراف آن استفاده نکنید.

با زبان یا انگشتانتان آن را لمس یا اعمال نیرو نکنید.

برای شستشو از دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کنید.

اگر مینی اسکرو شل شد حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید.


آیا مینی اسکروها برای همه بیماران مناسب هستند؟

استفاده از مینی اسکرو بستگی به شرایط خاص دندانی و فکی هر بیمار دارد. دندانپزشک ارتودنسی شما بهترین فردی است که می‌تواند تشخیص دهد آیا مینی اسکرو برای شما مناسب است یا خیر. 


 آیا می‌توانم ورزش کنم یا فعالیت‌های فیزیکی داشته باشم؟

بله، می‌توانید به فعالیت‌های روزمره و ورزش‌های خود ادامه دهید، اما باید از ضربه‌های مستقیم به ناحیه دهان و فک پرهیز کنید.


مینی اسکرو تا چه مدت در دهان من خواهد ماند؟

مینی اسکرو معمولاً برای چند ماه در جای خود قرار دارد هنگامی که حرکت دندان کامل شد، پیچ خارج می شود.


برای آشنایی با سوالات متداول مینی اسکرو اینجا کلیک کنید

برای آشنایی با علت تورم لثه در درمان ارتودنسی و راهکارهای بهبود آن اینجا کلیک کنید

0 آیتم ها
تومان 0