info@drnabi.com 02188873135
April 30, 2022 - توسط مدیر

آیا ارتودنسی درد دارد؟؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد ارتودنسی پرسیده می شود این است که آیا ارتودنسی باعث ایجاد درد و ناراحتی می شود یا خیر. پاسخ صادقانه این است که قرار دادن براکت ها و سیم روی دندان ها اصلاً درد ندارند، بنابراین دلیلی برای نگرانی در این مورد وجود ندارد. پس از قرار گرفتن سیم ارتودنسی در براکت های تازه چسبانده شده، درد یا ناراحتی خفیفی به شکل فشار احتمالا وجود خواهد داشت که ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد. اکثر بیماران 4 روز اول تا یک هفته پس از قرار دادن ارتودنسی، اکسپندرها ویا سیم‌ها و پس از تنظیم سیم ویا فعال‌سازی، کمی ناراحتی را تجربه می‌کنند. این به این دلیل است که دندان ها در حال مرتب شدن هستند و به فشار سیم و کش ها عادت ندارند.

تمام وسایل و سیم‌هایی که ما استفاده می‌کنیم پیشرفته هستند و نیروهای بسیار سبک، مداوم و از نظر بیولوژیکی سالمی را اعمال می‌کنند که تا حد زیادی هر گونه درد مرتبط با درمان ارتودنسی را کاهش می‌دهد. اما، کمی ناراحتی خفیف، و به ندرت متوسط، هنوز قابل انتظار است. هر فرد به تدریج با ناراحتی ناشی از حرکت دندان ارتودنسی سازگار می شود. مسکن‌های بدون نسخه که معمولاً برای سردرد مصرف می‌شوند، به‌علاوه شستشوی دقیق با آب نمک می‌تواند برای کاهش ناراحتی تا حد زیادی استفاده شوند. همچنین سعی کنید هفته اول بعد درمان غذاهای نرم میل کنید.

معمولا  لب ها و گونه های شما به یک تا دو هفته نیاز دارند تا به قطعات ارتودنسی روی دندان هایتان عادت کنند. نحوه استفاده از موم ارتودنسی را برای استفاده روی وسایل ارتودنسی آموزش میدهیم تا در صورت لزوم استفاده کنید. موم سطح صافی ایجاد می‌کند و تحریک روی گونه‌ها و لب‌های داخلی را کاهش می‌دهد. 

دست های خود را بشویید و دندان های خود را مسواک بزنید.

یک تکه موم کوچک به اندازه یک عدس بردارید.

آن را بین انگشتان خود نرم کرده و به شکل توپ درآورید.

به آرامی آن را روی ناحیه آزاردهنده براکت و یا سیم فشار دهید.

درد سریع تسکین پیدا میکند




پس از پنج روز تا یک هفته، هر گونه ناراحتی اولیه مرتبط با ارتودنسی باید از بین رفته یا بسیار بهبود یابد. دندان ها به تدریج با قطعات ارتودنسی سازگار می شوند و غذا خوردن باید بسیار آسان تر شود. برخی از غذاهای سفت ممکن است هنوز برای مصرف کننده چالش ایجاد کنند، اما ممکن است غذا خوردن عادی در این مرحله از سر گرفته شود. همیشه اطمینان حاصل کنید که از خوردن غذاهایی که باعث شکستن براکت ها و سیم می شود خودداری کنید!

قرارهای منظم ویزیت ارتودنسی هر 4 تا 8 هفته برای تغییرات سیم، تغییر الاستیک یا اتصالات فلزی، انجام تنظیمات و نظارت بر پیشرفت درمان ارتودنسی ضروری است. براکت و سیمها با حرکت تدریجی دندان‌ها به سمت صحیح و مناسب کار می‌کنند، بنابراین ممکن است چند روز اول پس از تنظیمات ارتودنسی یا زمانی که سیم جدید دریافت می کنید کمی ناراحت کننده باشد، اما به یاد داشته باشید که این ناراحتی به سرعت محو می شود.

مقابله با ناراحتی

تمام ناراحتی های ارتودنسی را می توان به طور موثر مدیریت کرد. داروهای مسکن بدون نسخه معمولاً در صورت عدم وجود حساسیت بهترین کار را انجام می دهند. در صورت امکان، مسکن را قبل از شروع درد شروع کنید و هر چند ساعت یکبار آن را ادامه دهید (طبق توصیه سازنده). سایر داروهای موثر و مفید، شستشوی شدید با آب نمک (آب گرم همراه با نمک تا حدی که می توانید تحمل کنید، 6 تا 12 بار در روز شستشو دهید). 


0 آیتم ها
تومان 0